an_na | Wołanie o powrót | Wcielenia_ Kraków tańczy! vol.1

Etiuda I
an_na
Choreografia
Pamela Bosak, Magda Niedzielska
Etiuda II
Wołanie o powrót
Koncepcja i reżyseria
Małgorzata Haduch
Etiuda III
oŚĆ!
Koncepcja i reżyseria
Małgorzata Haduch
czas trwania → trzy etiudy w sumie ok. 90 minut

Trzy etiudy choreograficzne, w których kluczową rolę odegra ciało.

„an_na”
Czas: 30 minut

W centrum stawiamy ciało, ciało połączone z umysłem i pamięcią. Ciało, które jest nośnikiem wspomnień, nabytych zachowań. Inspiracją do stworzenia spektaklu stają się dla nas odruchy warunkowe i bezwarunkowe, przejmowanie zachowań innych ludzi za pomocą naśladownictwa, projekcji i lustra (odbić lustrzanych związanych z neuronami lustrzanymi). Badanie mechanizmów naśladowania odbywa się także w kontekście popkultury i grup społecznych, a także kodów kulturowych obecnych w naszej rzeczywistości. Zadajemy sobie pytanie, czy jesteśmy w stanie dotrzeć do tego, co jest naszym własnym zachowaniem bądź odruchem, czy też zawsze zatracamy siebie, uczestnicząc w życiu społecznym. W strategii choreograficznej posługujemy się obserwacją zachowań ludzkich i naszych nawzajem, zastanawiając się jaką rolę odgrywa ruch w naszym życiu. Docieramy do miejsc i przestrzeni miejskich, do wydarzeń i zmian związanych z rozwojem i historią i próbujemy odnaleźć w nich sfery pamięci ruchowej, cielesnej, dzięki której jesteśmy w stanie przypomnieć sobie sytuacje, odruchy, emocje związane z konkretną osobą i miejscem. Inspiracji nie traktujemy dosłownie, są one punktem wyjścia do tworzenia materiału ruchowego, w którym badamy nasze przyzwyczajenia, zachowania, odruchy testując je również na sobie nawzajem.

Choreografia: Pamela Bosak, Magda Niedzielska
Wykonanie: Pamela Bosak, Magda Niedzielska
Muzyka: Murcof, Christian Loffler, Kelly Lee Owens, Chromatics Projekcje: Maria Łozińska
Kostiumy: Pamela Bosak, Magda Niedzielska
Partner: Krakowski Teatr Tańca

Spektakl powstał w ramach Stypendium Twórczego Miasta Krakowa.

------------

„Wołanie o powrót” 
Czas: 35 minut

Istotą utworu jest uchwycenie wyczerpania, fizycznego i psychicznego, wywołanego czekaniem.

Źródłem powstania choreografii jest wiersz napisany przez Małgorzatę Haduch „Kiedy czekam, wysycham”. Stał się spiritus movens dla ruchu i scenografii.
Bardzo osobista historia została zapisana w wierszu, który po 12 latach od napisania zinterpretowała inna kobieta, tancerka Agata Redlicka, tworząc wspólny dla choreografki i performerki świat.
Jednym z wątków tej pracy twórczej była jedność oczekiwania, która zrodziła się między artystami poprzez prywatne doświadczenia.
Wiersz jest w języku polskim, jednak znaczenie słów nie jest kluczowe – raczej szept wypowiadany na żywo, który budzi niepokój, stan oczekiwania tworzony między wykonawcami i zjednoczenie oczekiwania z publicznością.

Koncepcja i reżyseria: Małgorzata Haduch
Wykonanie: Agata Redlicka
Muzyka: Michiyo Yagi, Okyung Lee, Xu Fengxia – improwizacja zarejestrowana na Music Unlimited Festival w Wels, Austria 2011
Światło: Piotr Werewka

Spektakl powstał w ramach Stypendium Twórczego Miasta Krakowa.

------------

WYDARZENIE TOWARZYSZĄCE

„oŚĆ!”
Czas trwania: 27 minut

„oŚĆ!” to performans na głos i ciało, w którym na scenie pojawia się Marta Mandaryna Wiśniewska. Metaforycznie „goła” odpala rakietę, w której jest tak mnóstwo emocji przepuszczonych przez ciało, ruch i głos. Lecz to nie jest koncert. W formie „oŚĆ!” zbliża się do performansu, zahacza o nowe praktyki performatywne. Jest to swoisty debiut Wiśniewskiej, gdyż kreuje język ekspresji, jakim do tej pory się nie posługiwała, używa głosu a cappella, za którym podąża minimalistycznym ruchem. Jest to i debiut dla Haduch jako reżyserki nietypowego przedstawienia, gdyż po raz pierwszy wiodącą formą kompozycji jest dźwięk, za którym podąża choreografia.
„oŚĆ!” to spotkanie jakże odległych od siebie światów scenicznych, przeszłości Haduch spędzonej częściowo w amsterdamskim i krakowskim offie oraz scenicznej komercyjnej kariery Wiśniewskiej. Obydwie artystki przejrzały się w sobie, dostrzegając nieodkorkowany potencjał mówienia wreszcie swoim własnym językiem.
Wiśniewska i Haduch to nowy duet sceniczny, świeża przyjaźń i wspólne wizje. Jedną z nich jest „oŚĆ!”, od której wszystko się zaledwie zaczyna...

Koncepcja i reżyseria: Małgorzata Haduch 
Wykonanie: Marta Mandaryna Wiśniewska 
Kostium: Hanka Podraza
Światło: Piotr Werewka
Produkcja: Free The Dance

Wydarzenie organizowane przez Fundację Crush On Trash w ramach zadania publicznego WCIELENIA_Kraków tańczy! vol.1 współfinansowanego ze środków Miasta Krakowa.

 

Etiuda I
an_na
Choreografia
Pamela Bosak, Magda Niedzielska
Muzyka
Murcof, Christian Loffler, Kelly Lee Owens, Chromatics
Projekcje
Maria Łozińska
Kostiumy
Pamela Bosak, Magda Niedzielska
Wykonanie
Pamela Bosak, Magda Niedzielska
Partner
Krakowski Teatr Tańca
Etiuda II
Wołanie o powrót
Koncepcja i reżyseria
Małgorzata Haduch
Muzyka
Michiyo Yagi , Okyung Lee, Xu Fengxia (improwizacja zarejestrowana na Music Unlimited Festival w Wels, Austria 2011)
Światło
Piotr Werewka
Wykonanie
Agata Redlicka
Etiuda III
oŚĆ!
Koncepcja i reżyseria
Małgorzata Haduch
Kostium
Hanka Podraza
Światło
Piotr Werewka
Wykonanie
Marta Mandaryna Wiśniewska
Produkcja
Free The Dance