Przemiany

czas trwania → 150 minut

Reżyser Michał Borczuch oraz autorka dramaturgii i scenariusza Joanna Bednarczyk łączą starożytną mitologię, a dokładniej "Metamorfozy" Owidiusza, z improwizacjami powstałymi podczas prób przedstawienia, w którym bierze udział młodzież wyłoniona w drodze castingów. Opowieści o współczesnym dojrzewaniu w świecie pełnym pokus i barier spotykają się z historiami Narcyza, Faetona, Prozerpiny, Ceres. Niepostrzeżenie odkrywamy, jak wiele je łączy. Wszystko to w spektaklu zaskakująco lekkim i bezpretensjonalnym, napędzanym energią młodych wykonawców oraz sprawnością, siłą i poczuciem humoru aktorów z Warszawy i Bydgoszczy.


Fot. Bartek Warzecha

Reżyser
Michał Borczuch
Tekst i dramaturgia
Joanna Bednarczyk
Scenografia i kostiumy
Dorota Nawrot
Muzyka
Krzysztof Bagiński
Wideo
Wojciech Sobolewski
Reżyseria światła
Oskar Pawełko
Konsultanci dramaturgiczni
Leszek Kogut, Kamil Zalewski, Jan Koplin
Pedagog
Sebastian Świąder
Kierowniczka produkcji
Monika Balińska
Inspicjentka
Zuzanna Prusińska
Występują
Dominika Biernat, Halina Rasiakówna, Ewelina Żak, Paweł Smagała, Robert Wasiewicz, Krzysztof Zarzecki, Sara Celler-Jezierska, Michalina Rodak, Małgorzata Witkowska, Karol Franek Nowiński, Jakub Wakar, Michał Sosnowski, Jagoda Szymkiewicz, Olga Ostachowicz, Laura Baranowska, Jagoda Klimkowska, Kacper Zakrzewski, Marcelina Bukowska, Emilia Kubiak, Ksenia Cieślukowska, Kaja Wiechacka, Dawid Łagodziński, Zuzanna Plucińska, Kamil Biła
Produkcja
STUDIO teatrgaleria w Warszawie, Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy, Mała Boska Komedia, Teatr Łaźnia Nowa
Premiera
3 października 2021

 


Fot. Bartek Warzecha

Recenzje

Joanna Bednarczyk (scenariusz, dramaturgia) i Michał Borczuch (reżyseria) wykorzystali motywy z „Metamorfoz" Owidiusza do uchwycenia wielkiej burzy hormonów i intelektualnej gorączki wieku dorastania.
Tomasz Miłkowski
Teatr Studio zaprosił widza do świata, w którym staroświeckie mądrości dorosłych przestały mieć znaczenie, a młodość, świadoma konsekwencji złych wyborów, miała szansę przemówić szczerze. Gdyby nie było czujnej młodzieży, świeżo usposobionej na dotykanie umysłów dorosłych i wrażliwej na piękno, świat mógłby stać się ponurym widowiskiem bez szansy na przemiany, na których każdemu pokoleniu zawsze zależy.
Magdalena Hierowska
Nie dostajemy szczęśliwie gotowych odpowiedzi, nie ma podsuniętych schematów, bo ten spektakl jest hymnem na cześć niezależności myślenia i zachętą do zadawania pytań, choćby najtrudniejszych, oraz - do bycia sobą, co – kiedy ma się naście lat, jak próbuję sobie przypomnieć - jest wyzwaniem bardzo poważnym.
Rafał Turowski