„Bioland” to eksploracja tematu wpływu człowieka na naszą planetę - wzrost populacji, industrializacja i postęp technologiczny wpływający na życie organizmów żywych na całym świecie. Antropocentryzm wartościuje ludzi jako centralne lub najważniejsze istoty we wszechświecie i zakłada, że natura istnieje głównie dla ludzkiego użytku i wyzysku. Wierzenie to tworzy rozróżnienie między ludźmi a naturą, tworząc granicę pojęciową, która została ukształtowana przez kulturowe, filozoficzne i naukowe tezy.
„Bioland” to próba zniekształcenia tak postrzeganego rozróżnienia. Projekt jest komentarzem kryzysu klimatycznego z unikalnej perspektywy - tych mocno nim dotkniętych , ale często pomijanych - niemych istot świata naturalnego.
"Przypowieści działają jak szklane dioramy w muzeach historii naturalnej,
przechodzisz obok, spoglądasz, wierzysz, że to, co zawarte w scenie z wypełnionymi podrobionymi zwierzętami, ma ci coś do przekazania, ale tylko przez logikę metafory: ponieważ ty nie jesteś wypełnionym zwierzęciem i nie żyjesz w tej scenie, ale poza nią: na zewnątrz: obserwując, a nie biorąc udziału. Logika jest zakrzywiona przez globalne ocieplenie, ponieważ zawęża postrzeganą odległość między ludźmi a naturą, między tobą a dioramą."
/ David Wallace-Wells "Ziemia nie do życia."
tytuł oryginalny: "The Uninhabitable Earth” /